Az Ubidays 08-on vgre bemutattk, de akkor mg elssorban csak hangulatilag, no meg klsleg ismerkedhettnk meg az j Prince of Persia jtkkal, most viszont ideje szlni a belsrl is. A Ubi Montreal egyik fejlesztje ugyanis interjt adott a Play magazinnak, amelyben vgre fellebbentette a ftylat az j PoP-rl, pldul arrl is, hogy simn csak ez a neve, s nincs Prodigy.
Ami a trtnetet illeti:
Kezdskor valban mg csak egy kalandort irnythatunk, aki egy igazi vndormadr, s persze nem riad vissza semmitl, ha aranyszerzsre nylik kiltsa. Egy napon azonban elfogjk, mghozz egy homokvihar kzepn – itt tallkozik a jtk j szerepljvel Elikval, hogy aztn tjukat ketten folytassk tovbb. A sztori alakulsban emellett kt istensg is szerepet jtszik, fantziads mdon a gonoszsg s a jsg atyjairl van sz, akiknek egykori dz kzdelmbl utbbi kerl ki gyztesen, gyzeleme utn pedig ellenfelt az let fjba brtnzte – nos, szerencstlen fhsnk pp tanja lesz a fa lerombolsnak…
De szljunk egy pr szt trsunkrl, Elikrl is:
„Nem egy co-op karakterrl van sz, hanem egy nll, intelligencival rendelkez segtrl. Persze sok jtkban szerepeltek mr ilyenek, de legynk szintk, ltalban inkbb idegrohamot okoztak, nem knnyebbsget. Beragadtak a dszletbe, rosszkor rossz helyre mentek, htrltattk a jtkost az elrehaladsban stb. Neknk nem ez a clunk, ebbl addan taln az szemlyisgnek megalkotsa a legnehezebb feladat. Azt akarjuk, hogy tnyleg segt legyen, de ezt a segtsget csak akkor adja meg, ha mi hvjuk, erre amgy egy kln gombbal lesz majd lehetsgnk. Tnyleg nem az a cl, hogy egy bosszant karaktert alkossunk meg, gyhogy nagyon odafigyelnk r.” – mondta Chris Easton.
Arra a krdsre, hogy miben lesz ms az j rsz, mint az eld, Easton azt vlaszolta, hogy egy jval nyitottabb vilgra szmthatunk, no nem GTA-szeren, inkbb csak tbb lesz a dntsi lehetsgnk, s tbb vonalon is haladhatunk elre a sztoriban.
„Szeretnnk egy picit a Sands of Time fel visszanylni, epikus, izgalmas trtnetet megalkotni, s sokkal, de sokkal tbb rejtvnyt bepteni, mint a The Two Thronesba. Ez a rsz egyrtelmen efel, meg a specilis feladatok fel nyit, no persze nem azt mondom, hogy a kardot nem kell hasznlni, de ha krds az, hogy az j PoP-ban a harc vagy inkbb a rejtvnyek dominlnak, akkor a msodik a vlaszom.”
Mivel a Ubi Montreal fejlesztette az Assassin's Creedet is, gy rtelemszeren felmerlt a krds, vajon mennyire fog a kt projekt egymsra hasonltani:
„Az Assassin's Creed motorjt hasznljuk, hiszen a kt jtk stlusa hasonl, radsul az AC megjelense ta rengeteg j tletnk van, amelyeket most bepthetnk a feltuningolt engine-be. De azrt gyorsan hozzteszem, hogy nem minden hasonlt. Ebben a jtkban rendkvl fontos a ritmus, a mszkls, az ugrs, s mg orgyilkosknt csak odamentl a falhoz, aztn uccu neki, itt ez mshogy lesz. Nzznk egy pldt, fel kell jutnod egy hdra, de az odavezet t nem egyszer: elszr fel kell futni a falon, majd keresztl kell ugranod egy pillrt, hogy megragadj egy msikat, onnan tugrassz egy gerendra,aztn ismt futs a falon. llandan gondolkozni kell majd, hogy mi is a helyes irny, de nmagban mg ez is kevs. Az idzts s ritmus kulcsfontossgak. s ilyen nem volt az AC-ben.”
Easton vgl az j grafikai stlusrl is beszlt, elmondsa szerint ezzel mg hangulatosabb lesz a jtk, fantasy-sebb a vilg, s remli, hogy mindenkinek meg fog tetszeni az j kls, amelyet terveik szerint mr az sszel kiprblhatunk.
Ez a Herceg mr nem az a Herceg! Egy teljesen j hst mutat be a UbiSoft a legjabb Prince of Persia-ban, mely nem csak karaktereivel kvn j irnyt venni.
Az 1989-es Prince of Persia ta Hercegnk komoly vltozsokon esett. Az elmlt kzel 20 esztend alatt tlhettk egy j "reinkarnci" trtnett is, melyben egy hrom rszre duzzadt trtnetszl csomit kellett kibogoznunk, azonban a mostani, UbiSoft ltal teljesen jragondolt epizd minden eddigi rsztl merben eltr. Ugyan bizonyos alapelemekhez visszanyltak a montreal-i stdi munkatrsai, de sszessgben az egsz fejleszts az jts jegyben zajlik, gy nem csak j gonosszal kell szembenznnk, de mindezt egy j, mg csak nemesi szrmazst felmutatni sem tud hssel kell vghezvinnnk.

A trtnet kezdetn fszereplnk egy nvtelen, rejtlyes idegen, egy igazi kalandvgy, flelmet nem ismer kalandor, aki a sivatagban trtn utazsa kells kzepn egy komoly homokvihar kells kzepbe csppen. Miutn elcsendeslt a vihar egy gynyr ozisnl, pontosabban az denkertnl talljuk magunkat, ahol vezredek ta hbortatlanul ll az let fja. vezredekkel ezeltt ebbe a fba brtnzte be Ormazd sajt testvrt, a sttsg, a pusztuls s a romls istent, Ahrimant, akinek kiszabadulsa pp fhsnk megrkezsvel esik egy idbe.
A j hr az, hogy az let fjt vez "vdfal" egy ideig kpes feltartoztatni a Romlst s a vele jr pusztulst, azonban utat trve magnak szpen lassan elrasztja az egsz vilgot, melyet gy a sttsgbe tasztva a vilg vgt jelenti. Feladatunk teht adott: bejrva a fertztt terleteket meg kell szabadtanunk a vilgot a gonosztl, hogy jra a fny, a dicssg s a szabadsg legyen az r birodalmunkban.

A kanadai stdi munkatrsai komoly vltoztatsokat eszkzltek a jtkmenetben. A Prodigy-ben minden egyes dntsnk kihatssal lesz majd a vgs kimenetelre. Egyrszt ez abban nyilvnul meg, hogy egy-egy megtiszttott rgi utn a Romls a mg fertztt terleteket duplzott ervel fogja bomlasztani, illetve dntsnk a sztori folyst is merben befolysolja. Szerencsre szabadsgunk hatrtalan, gy az Assassin's Creed-ben tapasztalt "mehetsz, amerre ltsz" elv itt is rvnyesl, gy a korbbi non-linearits abszolt a httrbe szorul. Mi dntjk el, hogy mikor s hova megynk, azonban rdemes alaposan megfontolni a dntst, ugyanis ezzel akr a jtk nehzsgt is befolysolhatjuk. Egy-egy knnyebben megtisztthat rgi akr azt is jelentheti, hogy a vgs terletek "visszafoglalsa" piszok nehz s krlmnyes lesz. Lnyegben a fejlesztk ezzel elrtk, hogy egy komoly jrajtszhatsgi faktorral lttk el a jtkot, gy garantlva, hogy tbbszri vgigjtszs esetn is tudjon jat, rdekeset mutatni a Prodigy.

j, nvtelen fhsnket rengeteg j kpessggel ruhzta fel a UbiSoft Montreal. Az elz trilgibl ismert idmanipulls mr csak a mlt, helyette akrobatikus mutatvnyok ezreit, illetve egy fantasztikus, kzre csatolhat karmot kaptunk. A keszty, melynek vgein karmok helyezkednek el nem csak a harcban fogjuk hasznos trsnak tartani. Segtsgvel falon futhatunk, klnbz tereptrgyakra kapaszkodhatunk fel, de ha gy tartja kedvnk, akkor akr le is csszhatunk segtsgvel. rdekessg, hogy ez a lecsszs akr egy-egy hibbl is eredhet, ilyenkor egy hirtelen mozdulattal mlyen belevjjuk a falba karmunkat, hogy az megmentsen minket a vgs zuhanstl. Harc kzbeni szereprl egyelre vajmi keveset tudunk, annyi viszont biztos, hogy fleg akrobatikus mutatvnyokkal fogunk operlni, gy az ellenfeleknek nem lesz tl knny dolguk.
Aprop ellenfelek. Ezen a ponton a fejlesztk visszatrtek a nagy eldhz, gy a korbbi tmeges tmadsok helyett egy-egy ellenfllel kell majd megkzdennk. Ez egyben azt is jelenti, hogy ezek az sszecsapsok sokkal kemnyebbek s hosszabbak lesznek, hiszen ellenfeleink nemcsak szvsak, de hihetetlenl intelligensek is. Akad olyan szrny, aki rezvn vesztt inkbb elmenekl, majd sunyi mdon kvetve minket a legalkalmasabb pillanatra vrva prbl jbl neknk tmadni. A fejlesztk lltsa szerint az eddigi TPS-ekben megszokott MI-t simn bereli a Prince of Persia Prodigy. Az ellenfelek nemcsak Romls katonibl llnak majd. Mivel a Romls egy intelligens fekete massza, gy az adott helyzethez igazodva vagy ellensgg alakul, vagy csapdaknt prbl letnkre trni.

Kalandozsunk legelejn - mr az let fja rsznl - csatlakozik hozznk egy gynyr varzsllny, Elika. A fejlesztk szerint szeretnk elkerlni azt az alapver hibt, hogy a jtkost irritlja a hlgyemny jelenlte. Chris Easton egy interjban gy nyilatkozott a gynyr teremtsrl, hogy trsknt kell majd r tekintennk, aki akkor segt, amikor a jtkos azt akarja. lltlag ezt majd gomb nyomsval tudjuk ki-be kapcsolni. Elikrl amgy rdemes tudni, hogy hatalmas varzserejnek ksznheten gyakorlatilag elpusztthatatlan, radsul egy-egy komolyabb csata sorn igencsak hasznos trs lehet, hiszen hasonlan ltvnyos akrobata mozdulatok trsulnak misztikus varzserejhez.
Az eddigi legutols s ismert jts az egyrtelmen a ltvnyvilgban keresend. A fejlesztk mindenkppen a mess Az ezeregy jszaka mesi trtnetbl ismert sznes, szagos vilgot szerettk volna visszahozni. ppen ezrt az Assassin's Creed-ben kitnen muzsikl engine-t vettk alapul, amit a manapsg oly npszer, ez idig inkbb csak konzolos RPG-nl lthattunk. A cell-shaded technolgia gyakorlatilag a kzzel rajzolt kpi vilgot hivatott kpviselni. A montreal-i csapat ezenkvl nem motion capture technolgit alkalmazva krelta meg a Herceg mozdulatsorait, hanem a "key frame" animci alapjaibl indultak ki, gy sokkal ltvnyosabb, kicsit taln a realits talajtl elrugaszkodottnak hathat majd az egsz.

Vgezetl annyit rdemes mg elmondani a jtkrl, hogy az gretek szerint sokkal tbb fejtrt csempsznek a Prodigy-be, mely nem csak egy-egy logikai rejtvny megoldsban merl ki. Az egyik fejleszt pldaknt a kvetkez hozta fel:
"Ttelezzk fel, hogy fel kell jutnod az egyik hdra, de ezt csak egy meredek fal megmszsval rheted el, ahonnan tovbb kell ugranod egy pillre, majd megragadnod egy msikat s ismt a karmok segtsgvel kell a falon rohannod. Minden az idztsen s a ritmusrzken mlik, de kzben folyamatosan gondolkoznod kell, hogy mi legyen a kvetkez mozdulatsor, klnben a mlybe zuhanhatsz s vge..."
Megjelens X360-ra, PS3-ra s szerencsre PC-re is. lltlag az v utols negyedben rkezik az j Herceg vadonatj kalandja.
|