Kezdjk vele is egy elg hossz de rdekes interjval.
A Prince of Persia sorozat - Perzsia legendi
Ki ne hallott volna mg a Prince of Persirl?
Minden 1989-ben kezddtt.
A videojtk-ipar mg a kezdet kezdetn llt - az az idszak, amikor akr egyetlen (vagy tbb) ember is magnak tudhatta a programozs kincst. Egyikk volt Jordan Mechner, a vilgrenget Prince of Persia-val.
Azon fell, hogy a helyszn egy kaland sszes jelents elemt tartalmazza, a trtnet egy teljes mrtkben eredeti s mgikus vilgban jtszdik: a kzpkori Perzsiban.
A jtkos a Herceg brbe bjik, aki megszktt egy jl rztt, csapdkkal teli labirintusbl, hogy imdott Hercegnjt megmenthesse a gonosz Jaffar vezr karmaibl. Krlbell egy rs idkorlt alatt el kell kerlnie a rejtett hallcsapdkat, csnya tskkkel teli mly gdrk felett kell tugrania, veszlyes rejtvnyeket megoldania, s kpzett harcosokkal megkzdenie.
Technikai oldalrl nzve elszr lthattunk teljesen animlt karaktereket, valamint egy egsz vide-rszletet, melyek clja az igazn realisztikus animci (Jordannak le kellett filmeznie a btyjt, a Herceg mozgsnak kidolgozshoz!).
Vagyis ez volt az els alkalom, amikor igazn nagyszer kihvst lltottak a jtkkzssg el, s megszletett egy j tpus: a kalandjtk.
1993-ban a Herceg visszatrt a Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame (Az rny s a lng) c. jtkban.
Hsnknek ismt legrosszabb ellensgei bosszjval kellett megkzdenie - ezttal mr a mgia is szerepet kapott. Az Ezeregyjszaka egyik rtkes mesjben a Hercegnek ismt meg kell mentenie a Hercegnt, s a birodalmt ... Ennek rdekben roppant kastlyokat s templomokat kell bejrnia Perzsia-szerte, amelyek tele vannak kanyargs csapdkkal, komisz rejtlyekkel s vrszomjas katonkkal, akiknek csupn egy clja van: Hsnk halla. Kzben sajt rnykt, s a Szent Lngot is meg kell fkeznie - s olykor meghalnia, csak azrt, hogy ersebben trhessen vissza.
Csodlatos jtklmny volt, tele vegytiszta akcival, egy fantasztikus, keleti vilgban.
Ez a kt jtk legendt teremtett, s a sorozatot el kellett kszteni.
1996 elejn j jtkot terveztek, s minden egytt volt ahhoz, hogy jabb forradalmat csinljanak. Az j jtk clja, hogy a kt els epizdot egy harmadik dimenziba hozza, megtartva azok lnyegt. Sok akci, csnya csapdk, pengk s tskk jelentek volna meg mindenhol, hogy karba hzzk vagy lefejezzk a Herceget; a csatkat mg inkbb harcosabbakk alaktottk volna; az animci a korbbi puszoknl is nagyszerbbnek kszlt; a perzsa kpzelet pedig elrte volna a maximumt ...
m az elvrsok tl nagyok voltak a kor technolgijhoz kpest, fleg 3D tmban. Emellett a fejlesztnek anyagi gondokkal is meg kellett kzdenie ...
A jtkot vgl 1999-ben adtk ki: mg valdi ksrlet trtnt a korbbi rszek szellemnek megragadsra, a Prince of Persia 3D nyilvnvalan nem csinlt forradalmat a jtkiparban.
A Lngot most az Ubi Soft ragadta maghoz, s kanadai stdijuk mlyn, azon a helyen, ahol olyan nagyszer jtkok szlettek, mint a Splinter Cell, egy vadonatj Prince of Persia-n dolgoznak, az sszes olyan alapanyagot felhasznlva, amelyeknek ksznheten az els kt jtk npszer lett, kivteles technikai tudssal felvrtezve: a Prince of Persia The Sands of Time-on.
Kszljetek fel a perzsa viharra ...
Patrice Desilets - kreatv rendez
rd le ennek a trkpnek a f jellemzit.
Ez a Palota belseje, szp kiltssal a Hajnal Tornyra (Perzsia legmagasabb tornya ...). Ott egy hd, ahol a Herceg a HomokEmberekkel (SandMen) harcol; ezt valamikor arra hasznltk, hogy a lakosok a Hajnal Tornybl a szultn llatkertjbe jussanak. Az Id Homokja miatt az llatkert csupn rnyka korbbi nmagnak ... m ez sem elg a Herceg meglltsra. Aztn ott van az llatkert raktra, ahol a Herceg s Farah tallkozni fog eddigi legkemnyebb ellenfeleikkel.
A Herceg s Farah ppen most ltek t egy rzelmes szitucit, s ez az els alkalom, hogy csapatknt dolgoznak egytt. Ugyanakkor a Hercegnek akrobatikus kpessgeirl is tanbizonysgot kell tennie, vltozatos mdokon: falakon futs, peremeken kapaszkods, rudakon ugrls. Itt problmk is felmerlnek, s ifj Hsnknek gondolkodnia is kell a nehezebb helyszneken val tjutsnl ... m ha egytt dolgoznak, nem lesz gond.
Mirt gy lett kigondolva s felptve?
Kint akartunk jtszani, s azt akartuk, hogy a jtkos szdljn a ltvnytl. gy dntttnk, a plya tervt a kls falakra helyezzk, gy a Herceg akrobatikus ugrsokkal s rdmszssal mutathatja be gyessgt. Majd a torony belsejben akartunk felfel menni, egy gyors, temes jtkmenetben. A kapaszkodk j szolglatot tesznek a felfel mszs sorn. A megfelel kameraszg segtsgvel a magassg rzkelse realisztikus. A vgre gy gondoltuk, szp megolds lenne egy msfajta kapaszkod hozzadsa, Farah segteni fog ...
Le tudnd rni az atmoszfrt?
jszaka van, vgzetszer jszaka.
Arab jszaka.
Amely gynyr is egyben.
Raphael Lacoste, a mvszeti rendez realisztikusabb akarta tenni, de gy nem lett volna teljesen kpzeletszer. A jtk hangulata valszer, br a palota magasan a felhkbe emelkedik. A fantasztikus s az letszer ptszet szp tvzse, vilgos s hangulatos. Ezen a plyn - legalbbis a kls rszt tekintve - ez a Perzsa Palota egyik legszebb s legsszetettebb ltvnya, s a jtkos jobban trezheti a vilgot, amelyben jtszik.
Le tudod rni, mivel fog a jtkos tallkozni, mit fog rezni s megtanulni?
A jtknak ezen a pontjn a jtkos a tanuls j rszvel fog tallkozni. Elszr is, be kell t vezetnnk Farah "ugrsi" kpessgeibe, vagyis a plyt kt rvid ugrssal kezdjk. Utna harc kvetkezik, gy a jtkos nagyon korn megtanulhatja, hogyan kzdjn egy msik AI ellen. Az lmny kiegsztshez szksgnk volt egy szp, nylt trre, hogy a jtkos minden karakterrl a legjobb kpet kaphassa. Ezen a ponton akartuk kihangslyozni a kt karakter kztti kapcsolatot, ezrt sztvlasztottuk ket, a jtkosnak pedig meg kell tallnia, hogyan nyisson ki egy ajtt. Vgl a jtkost egy szobba tettk, ahol a Herceg sszes kpessgre szksg van: akci, harc, gondolkods, egyttmkds ...
A HERCEG: Krdsek s vlaszok Yannis Mallat producer, Pierre-Sebastien Pouliot vezet animtor, David Giraud vezet karaktertervez, s Jonathan Pilon audio tervez kzremkdsvel
A Herceg meglehetsen ismert a jtkosok eltt, hiszen a fhse a nevt visel sorozatnak. Van kapcsolat az j jtk Hercege, s a sorozat korbbi puszai fszereplje kztt?
Az j Prince of Persia kinzete nagyban eltr a korbbi jtkoktl. Ehhez a jtkhoz ers hsre volt szksgnk, aki kzvettheti a Herceg legfontosabb kpessgeit: gyorsasg, btorsg s elktelezettsg. Ennek rdekben tervezinknek teljes szabadsgot adtunk, hogy ttrjk a Herceg korbbi vizulis megfogalmazsait, s a startrl induljanak. Fantasztikus munkt vgeztek, s pontosan azt kaptuk tlk, amit vrtunk.
s milyen az j Herceg szemlyisge?
Hsnk ifj Hercegknt indul, aki kalandra s dicssgre vgyik. Trelmetlenl vrja, hogy bizonythassa btorsgt s elktelezettsgt, s hamarosan tbbet kap, mint amire szmtott, mivel kalandja a tllsrt folytatott kzdelemm vltozik. Rbred, hogy nem csupn a sajt lett kockztatja, de mindenkit, akit szeret, s az egsz vilgt, amelyben l.
Fontos volt, hogy Hsnk szemlyisge kibontakozzon, s megvltozzon a jtk sorn. Amint a kockzat n s a veszly fokozdik, egyre elktelezettebb s cltudatosabb lesz. Ez a fokozatos talakuls a karakter megjelensben is megmutatkozik, mivel kemnyebb akcihss vlik.
A jtkos hamarosan egy nagyon frge s akrobatikus karaktert irnyt. Hsnknek olyan macskaszer mozgsai vannak, melyek gyorsak, vilgosak s ltvnyosak. A Herceget harcmvszete pratlan, hiszen Perzsia legjobb mesterei tantottk egsz letben. A jtk elejn termszetesen bizonyos rtatlansg, st tlzott magabiztossg jellemzi, mivel mg nem prblta ki kpessgeit egy valdi, letre-hallra szl helyzetben.
A Prince of Persia: The Sands of Time-ban a Herceg elkpzelseit s illziit azon nehz vlasztsok teszik prbra, amelyeket meg kell hoznia. A trtnet sorn azz fejldik, s azt tanulja meg, ami igazn fontos.
A Herceg fejldse hogyan felel meg a jelenlegi jtkstandardoknak?
Perzsia Hercege egyrszt egy klasszikus jtkszerepl, akinek akrobatikus kpessgeit hirtelen vilgszerte tbb milli ember fedezte fel. Mi a Hercegnek csupn egy rnykt tudtuk megmutatni, s nektek kell rjnnd, hogy ez , ltva t mozogni, ugrlni vagy harcolni.
m a mai videojtk-standardok klnsen magasak. Soha nem volt ilyen nehz egy valban klnleges hst letre hvni, akit a kznsg magv tesz. A Prince of Persia: The Sands of Time-ban ketts kihvssal kellett szembenznnk: ismt megragadni az eredeti karakter szellemisgt, mikzben megklnbztet hsknt bemutatni a jtkosok j genercija eltt.
Az j Herceg sokkal teljesebben van kifejlesztve, mint az elz jtkokban. Egyedlll kinzete tkrzi klnleges szemlyisgt, s tkletesen illik a jtk egzotikus, perzsa krnyezethez. Hsnk klnsen kifejez szemlyisg, amely leginkbb a jtkbeli akciban, az arckifejezsekben s a dialgusokban jut kifejezdsre. A jtkosok ugyanakkor a Herceg fizikai s pszicholgiai fejldst is lthatjk.
Jordan Mechner is hozott tleteket a Herceghez?
A projekt sorn Jordan egyik f clja az volt, hogy egyestse a trtnet s a jtk aspektusait. Mivel a Herceg a fszerepl, termszetesen alapvet fontossg volt, hogy sajt megkzeltsnk szerint alaktsuk t. Elfogadtuk a karakter legfontosabb jellemzit, s a mvszi irnytst.
gy reztk, alapvet fontossg a Prince of Persia: The Sands of Time-nl, hogy elkapjuk a mozgs rmt, amely az els jtk sikernek kulcspontja volt. Az animlt karakter legyen akrobatikus s kecses, nem pedig gpies, az irnyts pedig egyszer s sztns. Jordan tletei nagy rtkkel jrultak hozz ehhez a folyamathoz.
A Herceg szemlyisge nem csak fizikai mozgsban, hanem beszdben, s a ms karakterekkel val interakcijban is kifejezsre jut. Jordan szvegknyvr szerepe segtett abban, hogy mindezen aspektusokat egybeszjk, gy vilgosan felrajzoljuk a Herceg karakterfejldst a jtk elrehaladsa sorn.
A Herceg elg eredeti szemlyisg egy akcijtk szmra: mi klnbzteti meg ms akcijtkok hseitl?
Azt hiszem, a Herceg irnti megkzeltsnk - amely most mr a jtkban is megjelenik - az, ami megklnbzteti t ms jtkhsktl. egy olyan szemlyisg, akit a jtkosok szemlyisge klnbz fejldsi szakaszaiban ismerhetnek meg.
Ugyanakkor a Herceg irnytsakor a jtkosnak inkbb akrobatikus s atltikus mozgsokat kell gyakorolni, hogy sikeresen befejezze a jtkot. A csatk fontos rszei ennek a jtknak, s a jtkosok gynyr mozgsokat vgezhetnek a Herceggel a harcok, valamint a palota szintjein val mszkls kzben.
Ifj Hsnk valban egyre megviseltebbnek ltszik, amint a jtk elrehalad ... hogy jobban lerjam a fejldst ennek a veszlyes kalandnak a sorn.
Mit gondolsz, a Herceg irnytsa kzben mivel fognak azonosulni a jtkosok?
Leginkbb egy realisztikus frfival, aki iszonyatos s hiteles akrobatikus kpessgekkel rendelkezik. Ez teszi t knnyen megkzelthet szemlly, mert a btorsga s elktelezettsge rvn gyzedelmeskedik. Nehz helyzetekben megprbl a helyes ton jrni, a maga s msok szempontjbl egyarnt.
A hstknek nincsen tulajdonneve: ez csupn a kpzelet hinya? ;o)
A Hercegnek valjban a sorozat korbbi rszeiben sem volt neve ... Ez az Ezeregyjszaka hagyomnyainak is megfelel, ahol minden szereplnek van neve, kivve a Herceget, akire mindig gy utalnak, mint "a kirly fia".
Tulajdonkppen gy reztk, helynvalbb lenne, ha a cme szerint hvnnk t, ahelyett, hogy csupn knyszerbl adnnk neki nevet ... Ezen fell gy kap nmi titokzatossgot, s ami eltr: ms jtkokban szksg van a fszereplnek nevet adni, a Prince of Persiban nincs. Minden benne van a cmben! :-)
Az animcik mindig kulcsfontossggal brtak a Prince of Persia jtkokban. Le tudnl rni nhnyat a Herceg mozgsai kzl?
A Herceg mozgsai nagyon akrobatikusak s knnyedek, hiszen az egyik legfrgbb jtkhs. A mozgsai termszetesen az egyszerektl az akrobatikus s fejlett mutatvnyokig terjednek.
Alapmozgsai: sta, futs s ugrs, mszs / lecsszs ltrn, oszlopon vagy kteleken, sta prknyokon, lengs kteleken vagy rudakon, stb. m ezek a mozgsok igazn csodlatosak.
Ami ezektl messze ll: a Herceg kpes lesz fggleges s vzszintes irnyban futni a falakon, gerendkon stlni, vagy visszaugrani a falakra, amikor magasabb szintekre ugrl felfel. A csatk alatt - kivve az ellensgre val rugrst - lehet htraszaltval tmadni, megprdlni az ellenfl krl, vdekezskor frge htrl mozdulatokat, vagy egszen katonai jelleg mozdulatokat vgezni, amikor egyszerre tbb ellenfllel kzdnk.
A msik emltsre mlt dolog, hogy sok animci vagy mozgs a tvolsgtl s a szitucitl is fgg. Vagyis egy csata kivitelezse nagyban klnbzhet attl fggen, hogy a Herceg kzelebb vagy tvolabb van az ellenfeltl. Ez nagyobb vonzert ad a csatajeleneteknek, mivel az animci a jtkos vlasztsaitl fggen vltozik.
Mennyi animcija van a Hercegnek?
Magnak a Hercegnek tbb, mint 700 animcija van ... Ez tbb brmely ms jtk karakternek mozgsainl. Ezekben termszetesen az sszes harc- s akrobatikus mozgs benne van.
Mik az egyb tulajdonsgai?
A tulajdonsgairl tbbet tudok mondani ... Pldul a csatkban a kardot az Id Trvel kombinlva kell hasznlni. Vagyis gy az ellenfelekkel szembenzve a jtkos tbbfle stratgit kap, amely tbb specilis mozgst, vgl lehetsget teremt az Id Homokja hasznlatra.
A klnbz rejtvnyek megoldshoz a Hercegnek trgyakat kell tolnia vagy hznia, specilis akrobatikus mozgsokat vgeznie, vagy ezeket kombinlnia. A karakterrel vgezhet akci nagy szma s vltozatossga vgs soron elg hatsos.
Meg tud-e csinlni olyanokat, amit ms jtkok hsei nem?
A legnagyszerbb dolog - a Herceg sok animcija mellett -, hogy a Tr hasznlatval kpes az idt irnytani.
Csupn nhny szban: kpes visszaforgatni az idt, hogy elkerlje a veszlyes helyzeteket (amelyek elg gyakran elfordulnak!). Kpes lesz ultra gyorsan mozogni a csatk kzben, gy komoly elnyre tehet szert ellenfeleivel szemben. Ugyanakkor lasstott mozgsra is kpes egy bizonyos ideig. Vgl kpes helyben megfagyasztani az ellensget, s feldarabolni.
Mi sztnztt az j Herceg tervezse sorn?
A tbbi Prince of Persia jtk termszetesen j kiindulpontot jelentettek. Fontos volt tudnunk, mit csinltak a Herceggel a korbbi rszekben, s hogy tehetnnk t a mai standardoknak jobban megfelel hss. Segtett az is, hogy egy portrt ksztettnk a kvnt tulajdonsgairl (frgesg, elktelezettsg, btorsg), s hogy hogyan tudjuk azokat kifejezni nemcsak a megjelensben, hanem az animciban is. Klnbz szemlyisgek tanulmnyozsbl is mertettnk ihletet. Termszetesen az Ezeregyjszaka mesi is hatalmas inspircis forrsokknt szolgltak egy hs ltrehozshoz, aki illik ebbe a szilrd s egyedlll krnyezetbe.
Honnan tudtad, hogy elrkeztl a vgs tervhez: tesztelted a karakter megjelenst? Milyen fejlesztsekre van szksge a jtkosnak, s sikerlt ezeket beletenni a jtkba?
Termszetesen vgeztnk nmi kutatst a Herceg karaktere krl. A lehet legtbb visszajelzst hasznltuk fel, amelyek jtkosoktl s a csapaton kvli emberektl rkeztek. gy a Fkusz Csoportok (a vsrlkat tesztelk) a Herceg fejlesztsnek szmos pontjn alkotott koncepci alapjn kszltek. A mdostsokat a kapott kommentrok alapjn vgeztk, gy jobban be tudtuk lltani a Herceg tulajdonsgait. Pldul a fegyverzett s szneit, arckifejezst vagy termett.
Ruhit s felszerelst sztnzte-e a valdi perzsa felszerels? Milyen vltoztatsokat / fejlesztseket vgeztetek annak rdekben, hogy intuitv irnytst s modern kinzetet hozzatok ltre?
A fhs stlusa hen tkrzi a perzsa stlust. A ruhjt, csizmjt, nadrgjt annak a kornak a stlusa inspirlta. Ez mr rnzsre szrevehet. Pldul a fegyverzete puha brbl kszlt, szemben az Eurpban tallt kzpkori fegyverekkel, melyek inkbb fmesnek tnnek. Vagyis a jtkosok bizonyos fokon nhny trtnelmi elemet fognak ltni a Herceg felszerelsben.
Mennyi poligont hasznltatok fel a Herceg tervezshez? Tudnl mondani pr pldt a karakter adatairl?
A Herceg 1500 poligonbl pl fel. A textri elg szabvnyosak, m sok adat a jtk fizikai motorjn t lthat. Pldul a hajt, a nadrgjt, st szakadt ingt is rik a mozgs, a szl stb. hatsai. A Tre is egyik oldalrl a msikra mozog, hogy a valsg elemeit tkrzze ... mint ahogy a jtkos is ennek a krnyezetnek a rsze. Ez a fajta visszajelzs a mozgson alapul, s gy valban nagy fejldsrl van sz!
Mi a helyzet az arckifejezsekkel? Ezek elg fontosak az letszer karakter kialaktshoz: milyen rzelmeket kpes a Herceg kzvetteni a jtkosnak?
Az arc animlsa fontos s szvevnyes mvelet. Termszetesen jelents szerepet jtszik a filmszersgben. A szinkronizl mvsz hangjval egytt a narratva nagy rszt kzvetti. Milyenek a karakter rzelmei, mik a motivli ... A ruhk, amiket ksztettnk, lehetv teszik szmunkra, hogy a jtk narratv aspektust ebbl a szempontbl is teljesen kifejlesszk. Nem mintha nem lenne jpofa enlkl is, de nem lenne olyan meggyz. s ez a kihvs. Ha tkletesen megcsinljuk, a trtnet anlkl halad elre, hogy a jtkos szrevenn. Ha rosszul csinltuk ... Nincs rosszabb a rossz arc animciknl vagy az elrontott szinkronizlsnl. A jtkos egszen addig fkuszl r, amg semmi mst nem lt, br a jtk brilins. Korbbi tapasztalatainkra (Splinter Cell, Raven Shield) ptve tkletestjk a technolgit, gy eleget fog tenni a trtnetnek. A tulajdonkppeni jtkban a fkaraktereknek is van arc animcijuk. Ez jelez vissza a jtkosnak. Jl rzik magukat? Milyen a msokhoz val kapcsolatuk? Bajban vannak? Stb ...
Kit vlasztottatok a Herceg szinkronizlsra?
A Herceg, s az sszes tbbi fszerepl esetben szereplvlogatst tartottunk, lerva kpessgeiket, pszicholgijukat, a httrtrtnetet s fizikai jellemziket. A Herceg esetben Yuri Lowenthalra, Farah esetben pedig Joanna Wasickra esett a vlasztsunk. Minden fszerepl hangjt a Los Angeles-i Vox stdiban, s az Ubi Montreal stdiban vettk fel, a Pro-tools hasznlatval, amely knnyebb tette az sszelltst, s az adatok cserjt a kt klnbz stdi kztt.
Mirt a Herceg az egyetlen jtszhat karakter a jtkban?
A sorozat korbbi rszeiben is mindig a Herceg volt a jtk kzppontjban. Rajta keresztl lik t a jtkosok a kalandokat. Teht fontos megtartani a jtk ezen aspektust. Te a Herceg vagy, nem egy msik szerepl. Minden, kezdve a trtnettl, a jtkig s a plyatervig szoros kapcsolatban ll, a jtkos elveszten ezt az lmnyt egy msik szerepl brbe bjva.
m a jtk ezttal valami mst is knl a jtkosoknak: egyttmkd jtkmenetet. Bizony, a Herceg kalandjai sorn tallkozni fog egy titokzatos indiai hercegnvel. Habr a jtkos t nem tudja irnytani, olykor vele is egytt kell mkdnie a viszonylagos cl megvalstsa rdekben. Egy ilyen karakter hozzadsa nagyon rdekes szitucikra ad lehetsget.
Az elkpzels szerint a Herceg s Farah, a titokzatos indiai hercegn kztt szerelem szvdik ... mi lesz ennek a vge?
A Farah s a Herceg kzti kapcsolat fontos rszt kpezi a cselekmnynek ... Br a hlgy nagyon titokzatos marad a Herceg eltt, gy a jtkosnak anlkl kell folytatnia a jtkot, hogy tudn, miv fejldik a kztk lev kapcsolat. :-)
Utols krdsem: vissza fog trni a Herceg?
Nos, a Prince of Persia sorozattal mr nhnyszor tallkoztunk ... Ez egy olyan jtk, ami sokat jelent a jtkosoknak. Vagyis amikor a projekt montreali stdinkba kerlt, klnleges clunk volt: vissza kell vinnnk a jtkot oda, ahova tartozik, a cscsra! s valban hisznk abban, hogy ennek a jtknak megvannak azok a szksges tulajdonsgai s sszetevi, melyeket a jtkosok s a sorozat nosztalgikus rajongi nagy rmmel fognak dvzlni. Teht tnyknt leszgezhetjk, taln a sorozat j kezdethez rkeztnk.
Patrice Desilets kreatv rendez, Claude Langlais vezet tervez, s Alex Drouin animcis mvszeti rendez
Mi az jts a Prince of Persia: Sands of Time-ban? Jellemezd rviden a POP1 & 2-rl benned kialakult kpet, s az els kt rszhez kpest jdonsgnak szmt dolgokat!
Amita az els kt jtk 2D-s vltozata elkszlt, nyilvnval volt, hogy sok dolgot kell megvltoztatni. Hrom f jellemzt tartottunk meg a POP SOT-ben.
Az els, vltoztatst ignyl aspektus az animci minsge volt. Nagyon kemnyen dolgoztunk azon, hogy a Herceg animcii AAA minsgek legyenek, ezttal mindegyik kzi munka. gy jobban tudjuk irnytani a hosszsgot, az idztst s az tmeneteket, hiszen az irnytst is tovbbfejlesztettk. A Hercegnek tbb, mint 700 animja van, ebbl csak 260 csatkban lthat.
A msodik szempont a plyaterv teljes minsge. Valban nagyon fontos szmunkra, hogy a jtkos szrakozzon a jtkkal, ahogy a korbbi rszekben. Drasztikusan megvltoztattuk a POP1 & 2 ltal nyjtott lmnyt, mivel kihagytuk a plyk elvt dinamikus tltrendszernknek ksznheten. A jtkos gy fogja rezni, egy egyedlll, hatalmas plyn kalandozik.
Vgl, a harmadik szempont szerint a trtnet minsgben klnbzik ez a jtk a korbbi puszoktl.
Mi az oka ezeknek a klnleges fejlesztseknek? Mi motivlta az j stuff ksztst?
Ezeket az jdonsgokat el kellett ksztennk, ha terjeszkedni akartunk, rintkezni akartunk a jelenlegi videojtk-fejlesztsekkel, s el akartuk rni a kznsget. Az alapoktl tovbb kellett lpnnk, s ms innovcik mlyre nznnk, hogy azokat ismt az eltrbe hozzuk.
Kezdjk a f jellemzvel, az id visszaforgatsnak kpessgvel; ennek a klassz kpessgnek a segtsgvel akkor megynk vissza az idben, amikor akarunk. Szerencsre mr a fejlesztsi peridus elg korai szakaszn sikerlt ezt kitallnunk. Motivcink elg nyilvnval volt: olyan fszerepl letre hvsa, aki annyi mindenre kpes, hogy a jtkos szmos klnbz dolgot megksrelhet vele. Ez a kpessg teszi lehetv, hogy a jtkos folyamatosan mozgsban van a jtk sorn ...
A msodik elremutat lpsnk, s nagy eredmnynk a dinamikus tlts. A msik nagyon fontos az volt a csapat szmra, hogy a "hitetlensg felfggesztsnek" fogalmt megvalstsa. Amikor vgs van a jtkban, pontosan ez trtnik. Mi a minimumra akartuk ezt korltozni; vagyis a tltkpernyket is kidobtuk. Nem volt knny megcsinlni, de a vgeredmny azt mutatja, az erfeszts meghozta gymlcst. Ha belpsz a Palotba, sosem hagyod el ... hacsak meg nem halsz, vagy elred a clodat ...
Kaptatok fejlesztsi / tulajdonsgokra vonatkoz javaslatokat a jtkosoktl? Szmtsba vetttek-e visszajelzseiket? (Ha igen, mondj pldt!)
Meghallgattuk a PoP3D-re vonatkoz vlemnyeiket ... gy tudtuk, hogy ms utat kell vlasztanunk. s megtettk ... Ami ezt a jtkot illeti, hallgattunk az elrzseinkre s az intuciinkra. Tudtuk, mit akarunk. Majd meghallgattuk a jtkosokat, mikzben egy "jtkteszt" nev, kiterjedt kutatsi folyamattal foglalkoztunk. Ennek sorn titokban jtszanak az emberek a jtkkal. Ez lehetv teszi szmunkra a tbb szempont kirtkelst, kezdve a karakter kinzettl a jtk zenjig. Arrl is meg akartunk bizonyosodni, hogy a f jellemzket gy ptettk-e be, hogy azok magas fokon lvezhetk legyenek.
Kt vvel ezeltt kezdtetek el dolgozni a PS2 verzin - ennek bizony j ideje. Emlkezeted szerint melyik volt a legnagyobb akadly, amit le kellett kzdenetek?
Dinamikus tltst ksztettnk, hogy a jtkos folyamatos jtklmny rszese legyen, olyan motorhoz, amely nem erre kszlt. Nmi idt azzal is eltltttnk, hogy olyan dinamikus krnyezetet hozzunk ltre, amellyel a jtkos interakciba kerlhet (ha ltod, jtszani is tudsz vele), pl. nvnyek, fk, hidak, fggnyk, zszlk, rudak stb.
Vlemnyed szerint mitl lett a Prince of Persia videojtk-legenda?
A Prince of Persia-nak sikerlt elrnie a realits szintjt azokkal az animcikkal, amelyek a korszak ms jtkaibl hinyoztak. Egy egsz vide-jelenet animlsa segtett olyan karaktert ltrehozni, aki gy mozog, mint egy valdi ember. Az ilyen magas sznvonal animcik s az rdekes plyaterv tvzse nhny klnsen emlkezetes jtkot eredmnyezett.
A legnagyobb kihvs olyan karakter elksztse volt, aki mindezt hihetetlenn, lehetetlenn tette, s olyan szuperember, aki hitelesen fest. A siker rdekben teszteltnk, teszteltnk, s teszteltnk - mg elgedettek nem lettnk!
Az j animcis rendszer lehetv teszi szmunkra, hogy nhny igazn szrakoztat elemet ptsnk a jtkba. Pldul a fiziklis effekteket msodlagos akci ltrehozsra hasznltuk, mint haj, ruhzat vagy falisznyegek. Klnlegesen letszerv teszi az egybknt statikus krnyezetet, s a karakterek mozgst. Vletlenszer adatok, amelyek a realizmus rzst s rzkenysgt biztostjk a jtkosnak az egsz kaland folyamn.
Sikerlt ezeket az elemeket a Prince of Persia: The Sands of Time-ba is beleintegrlni?
Ugyanezt a "hihet" minsget kvntuk elrni az animciban. Igen, a Herceg kpes nhny hihetetlen, szuperhs mozgsra, m azt akartuk, ezek valszeren nzzenek ki. s nem csupn nhny mozgsrl van sz - hihetetlen mozgssort fejlesztettnk ki, amellyel a Herceg felfedezi a Palott, elkerli a csapdkat, s megkzd az ellensggel.
Milyen jtkok vagy filmek sztnztk a munkdat?
Nagyon sztnzleg hatottak rnk olyan filmek, mint a "Crouching Tiger", a "Hidden Dragon", a "Once Upon a Time in China" s a "The One" (hogy csupn nhnyat emltsek). A Jet Li-hez s Jackie Chan-hez hasonl akrobata csillagok j pldk voltak a szupergyors Herceg megformlshoz. A harcmvszetek tanulmnyozsa (amely nlam tbb, mint kt vig tartott) szintn sokat segtett az eredeti kzdmozgsok kialaktsban.
Mikzben jtszottunk (s jtszottunk, s jtszottunk) minden olyan jelents jtkkal, amely a fejlesztsi idszakunk alatt jelent meg, sikerlt elkerlnnk, hogy tl sok inspircit nyerjnk bellk - hiszen valami jat hoztunk ltre a Prince of Persia-sorozatban, s teljesen jszerek kvntunk maradni.
Tudnl kicsivel tbbet mondani a Prince of Persia: The Sands of Time krnyezetnek interakcijrl?
A legfontosabb, hogy ha ltod, tudsz vele jtszani. A jtk teljes egszben a Herceg s krnyezete klcsnsen hat egymsra - a trgyak, falak, ktelek, rudak, gerendk, prknyok, fggnyk. Hagy mondjam el, hogy ksztettnk pr elg hihetetlen mozgst szmos klnbz helyzetre. Tovbb a krnyezet is hat a Hercegre, pldul a szl fjja a hajt, a ruhit, mg viselkedst is megvltoztathatja.
Milyen motort hasznltatok?
A JADE engine tovbbfejlesztett vltozatt, amelyet eredetileg az Ubi Soft BEYOND GOOD & EVIL (2003 egyik legjobban sikerlt RPG jtka - a ford.) csapata fejlesztett ki - nagy sikert aratott a 2002-es E3-on. Miutn lttuk, mire kpes a JADE, tudtuk, hogy erre van szksgnk a cljaink megvalstsa rdekben.
Mondj neknk nhny szt a kpessgeirl, s az elnyeirl.
A JADE-del egy sztnsen s knnyen hasznlhat eszkz kerlt a keznkbe. A segtsgvel vltozatos terletek llnak a rendelkezsnkre, s szmos elemet nagyon gyorsan tudunk integrlni a jtkba. A legfontosabb, hogy rvid fejlesztsi prbaciklusokat vgezhetnk.
Megvltoztatttok a motort a Prince of Persia: The Sands of Time fejlesztsnek adaptlshoz?
Megvltoztattuk a ltez animcis rendszert az animcis kevereds (s a rszleges aszinkron kevereds) kifejlesztsvel, hogy a Herceg mozgst simv s realisztikuss tegyk. Az animcis szerkeszt eszkzket is talaktottuk, hogy pldtlan mozgsokat hozzunk ltre azon jtkosok szmra, akik lveztk ezt a vonst az elz Prince of Persia jtkokban, s j klnleges effektusokat is ltrehoztunk, melyek a Sands of Time nhny f jellemzje ltrehozsban segtettek.
Mik azok a specilis dolgok, amelyeket ennek a motornak ksznheten tudtatok beletenni a jtkba?
A jtk egyik legnagyobb jellemzjt - amely egyben a design alapjt is kpezi - nagyon korn kezdtk kszteni. Biztosnak kellett lennnk benne, hogy rvnyesen s teljesen teszteljk a jtkot. Mg nem beszlhetek rla, de biztosak lehettek benne, hogy ismt vilgsikert fog hozni a Prince of Persia sorozatnak.
Szmos olyan eszkzt is ksztettnk, amelyek segtsgvel a jtkos teljesen elmerlhet a jtk vilgban. Pldul a dinamikus tlts, azaz nincs tbb kln tlts az akci kells kzepn!
Dinamikus krnyezetet akartunk kszteni, amelybe a jtkos beplhet, gy a Herceg ruhja s haja dinamikusan sszhangban van a mozgsval s krnyezetvel, s egy szlszimull rendszer hat a karakterekre, fggnykre, hidakra stb.
Az AI-kat tekintve a karakterek mestersges intelligencijt is javtottuk, hla a motor valszer viselkeds mdost kpessgeinek - egy jabb tulajdonsg, amely prezentlja a JADE engine teljestmnyt.
A korbbi Prince of Persia jtkokat elssorban PC-re ksztettk. Mirt dntttetek gy, hogy most a PlayStation 2-t veszitek elre?
A jtk sok, klnbz jtkosnak fog tetszeni, ezrt a konzolokra val fejleszts tnt a legjobb vlasztsnak. gy gondoltuk, azokat a jtkosokat fogja rinteni, akik szeretik az eredeti sorozatot, m a vadonatj kznsget is, akik a kvetkez genercis konzolokon fognak tallkozni a stuff-al. A konzolokon pedig minden egysg ugyanazokkal a tulajdonsgokkal kerl kiadsra, ezrt elg egyfle konfigurci fejlesztsre koncentrlnunk, szemben a PC szmos lehetsgeivel - vagyis tudjuk, hogy minden jtkos meg fogja tapasztalni a belels azon hihetetlen szintjt, amit egy Prince of Persia jtk gr.
Az Ubi Soft montreali stdijnak rszeknt egytt mkdtk a Splinter Cell csapattal? Hogyan?
Mivel a kt jtk nem ugyanazt a motort hasznlja, termszetesen kicserltk tleteinket s nzeteinket a Splinter Cell csapatval. Pldul a krnyezet interakcis rendszernket a Splinter Cell alapjn fejlesztettk ki, s a Splinter Cell textrit eredetileg a Prince of Persia: The Sands of Time-ra ksztettk. gy a korbbi sikerek alapjn jutottunk j fejlesztsekig.
Tudsz neknk pr szt mondani a jtk azon tulajdonsgairl, melyek miatt a jtkos teljesen t tudja lni a jtkot? Pldul mi a helyzet a kamerarendszerrel?
A kamera fejlesztsben hrom koncepci jtszott fszerepet: szabadsg, tlthatsg, s eszttikum. A szabadsg tekintetben a jtkos teljes egszben kpes irnytani a kamert a jobb karral, habr minden teremben kln tja van a kamernak. Az tlthatsg a jl megtervezett helysznek eredmnye, ezen elre meghatrozott utak mellett. Az eszttikum egy klassz tlet kvetkezmnye, amit mi alternatv kamernak hvunk - ez egy msik, a jtkos ltal elrhet kamera, amely egy msmilyen nzetet eredmnyez, a vizulis minsgre helyezve a hangslyt. Ugyanakkor a harci kamera egy Hong Kong-i film rzett kelti a csatk kzben.
Milyen ms trkkket alkalmaztatok ahhoz, hogy a jtkos egy film vagy knyv rsznek rezze magt?
Hogy a jtkos teljesen belelhesse magt a kalandba, kemnyen dolgoztunk a trtnet impozns elbeszlsn - egyetlen hely, egyetlen nap alatt, amely egy klasszikus mesemond mdszer. Egy dinamikusan tlt rendszert is ksztettnk, gy nincs trs a jtk ritmusban - gy a jtkos valban gy rzi, az apokalipszis kzepn van.
Azon is dolgoztunk, hogy elrejtsk az sszes videojtk eszkzt - mg mindig ott vannak, de az univerzum s a trtnet rszei. Pldul a robban hasznlati trgyak (amelyek alapveten szksgesek egy Prince of Persia jtkhoz) egy nagy vdrendszer rszei, melyeket a jtkos aktivl. Ehhez hasonlan a jutalomrendszer egy elbeszl helysznrl szrmazik; a jtkterv szempontokkal ksbb foglalkoztunk.
Milyen specilis effektusokkal rttek el a Prince of Persia sorozatra jellemz, perzsa hangulatot?
ltalnossgban egy gynyr jtkteret hoztunk ltre, csodlatos vilgt trkkkkel, fensges architektrval, aprlkosan rszletes kidolgozottsggal. Egy olyan ruharendszert dolgoztunk ki, mely lehetv teszi a mvszeknek, hogy sznyeget tegyenek a jtkos lba al, amely nagyon rzki flinget teremt, s egy fnyrendszert, amely a textrt s a fnyeket mgikuss varzsolja. Nehz felsorolni mindent, amit beletettnk a jtkba, hogy igazn szljon!
Mirt rdekesek az egyszeri jtkos szmra az j s tovbbfejlesztett jellemzk?
Mivel egyszeren nagyon jk! Kezedbe adjk az emberisg rk vgyt: az id irnytsnak lehetsgt!
EGY EGYEDLLLAN EGZOTIKUS UNIVERZUM LTREHOZSA: Krdsek s vlaszok Patrice Desilets kreatv rendez kzremkdsvel - Jtk-s plyatervezs
Tudnl neknk kicsivel tbbet mondani a jtk vilgrl? Hny klnbz helysznt tud a jtkos felfedezni?
A jtk helyszne egy hatalmas perzsa palota, a prolgus kivtelvel, amely Indiban jtszdik. A palotban a jtkos klnbz helyszneket jr be, pl. a kirlyi termeket, egy llatkertet, nhny barakkot - hogy csupn prat emltsek. Szmokban, kb. 70 klnbz jtszhat helysznnk van ( ezt hvjuk plyatervezsi egysgnek), m a dinamikus tltsnek ksznheten a jtkos nem fogja "rezni" a "plyk" ltt. Olyan lesz, mintha egyetlen hatalmas palotban kalandozna ... amely apokaliptikus is egyben.
Mennyiben fog klnbzni ms jtkuniverzumoktl?
Nagyon kemnyen dolgoztunk azon, hogy egy igazn autentikus, arab jszakai univerzumot kreljunk, ahol az architektra varzslatos termeket s valban gynyr tjkpet hoz ltre. A lehet legvalsgosabb univerzum ltrehozsa volt a clunk, m nem trekedtnk fnykpszer azonossgra. Ugyanakkor meg akartuk "trni" a vilgos sznek s tlburjnz textrk Aladdin-szer klisjt is. Raphael Lacoste mvszeti rendez szerint ez egyszeren csnya, s n egyetrtek vele.
Mi alapjn vlasztotttok ki, s ksztetttek a krnyezetet?
Elszr is, a krnyezetnek illenie kell a trtnethez. Ugyanakkor szrakoztat legyen jtszani vele, szp ptszeti elemekkel, krltte a vizulis vilggal, mint egy tjkp, torony stb. ...
Az arab mvszet s ptszet szmos dokumentumt is felhasznltuk, s megprbltuk ezeket az utalsokat kpzeletbelibb, lomszerbb tenni, eltloztuk a tornyok s a szobk arnyait, hogy egy jobban tlhet univerzumot teremtsnk. A vilg ht csodja is sztnz volt: ezen krnyezetek mrete s eredetisge nhny szp tletet adott Azaad palotjnak megtervezshez - pldul Babilon fggkertjei alapjn kszlt Azaad szultn llatkertje.
Az eredeti Prince of Persia jtkok mely alapvet, artisztikus jellemzit tetttek bele a Prince of Persia: The Sands of Time-ba?
Egy palota, egy felllts, egy palota .. pont mint az els rszben. Ugyanakkor minden teremnek egy clja kell, hogy legyen, ahogy minden szobnak egy kpe volt az elz rszben is.
Szmos fajta krnyezet tallhat a jtkban - mi inspirlt tervezskkor?
Rengeteg knyv! Orientalista festk, fleg a 19. szzadi francik, az iszlm ptszet (a rgi s a modern egyarnt), az kori perzsa mvszet (a palota egyes rszeinl), valdi helysznek kpei, pl. a Tadzs Mahal ... stb. Ez szmos, klnbz inspirci valdi keverke. Nehz csupn egyet kivlasztani. Sokat teszteltnk, mieltt kivlasztottuk a Herceg szmra tkleteset ... de amint Edison mondta: "Nem 1000 hibt vtettnk, hanem csupn 1000 megoldsunk nem mkdtt ..."
Mondj nhny szt a Prince of Persia vilgnak megfogalmazsrl: a mvszcsapat hogyan jutott egysges elkpzelsre a vizulis stlus tekintetben?
A lnyeg az, hogy tisztn lssuk, mi az, ami tkletesen illik a trtnethez. Tudnunk kell, mit fog rezni a jtkos ebben a pillanatban, majd meg kell prblnunk megkzelteni ezt egy megfelel rintkezssel. Vagyis a tiszta ltvny elrshez egy "tervrajz gylsen" vettnk rszt, pr plyatervez, mvszeti rendez, modellez s n, ahol megterveztk az egsz palott egy prekoncepcis plyaterv stlusban. A dolgok koherenss ttele vgett ezutn jra leltnk: a vezet plyatervez, a mvszeti rendez s n, sokat jtszottunk, s a palota minden rszre vonatkozan kicserltk nzeteinket. Ezt a jtk szi megjelensig folytatni fogjuk.
Eredeti elkpzelseitek megmaradtak-e a jtk fejlesztse sorn, vagy szmotteven megvltoztak? A vgs termk mennyire ll kzel elzetes vzlataitokhoz?
A hasznlt folyamat sokat segtett. A koncepcis mvsz, Khad' Ngyen, aki egybknt nagyszer mvsz, csodlatos kpeket ksztett a palota klnbz helysznein. Majd Raphael elksztette ezek 3D-s modelljeit, hogy a modellezk lthassk, hogyan kell majd ezeknek kinznik a jtkban. Majd a jtk knyszere (keretarny, tkzs, AI stb.) miatt biztosnak kellett lennnk abban, hogy minden plyaterv megfeleljen bizonyos szablyoknak, s gy ksztsnk nagyszer szinteket!
Vannak-e j, "exkluzv" mvszi jellemzi a jtknak?
A jtk ... Valjban elg alapvet kszlettel dolgozunk, mint fnytrkp, izzs, knny testek stb., m az emltett technolgikat hasznlva a rszletek kidolgozottsga fantasztikus. Mvszeink igazn tehetsgesek, s nem flnek megosztani egymssal az informcikat s az nyencsgeket, amely sokat segt. Szintn elny, hogy rgi csapat vagyunk; gy rtem, tudjuk, mit csinlunk. :-)
Mind a grafikai, mind a specilis effektusok fel lettek hasznlva ezen csodlatos vilgok ltrehozshoz. Mik voltak azok a terletek, amelyekre klnsen nagy figyelmet fordtottatok, a tkletesen leth atmoszfra ltrehozsa rdekben?
A fny kovcsoltvas ablakokon tramlik be, s sugarakban ri a fldet, gy fokozva a szobk fggleges dimenziit (a plyadesign egyik pillre adja a fgglegessget, gy a Herceg nagyszer akrobatikus mozdulatokra kpes a falakon, oszlopokon stb.). A fklykbl jv fny jelenti az utols simtst a belltsokon, gy teremtve titokzatos atmoszfrt. A rszletek kidolgozottsga leginkbb a falak 3D-s felleteinek dekorcijn figyelhet meg, csakgy, mint a httr rcsozatnak szerkezetn.
Jordan Mechner - r / Kreatv tancsad
Krlek, mutasd be neknk Farah-t: honnan jtt, mi a trtnete, ki ?
Farah egy indiai maharadzsa gynyr, fiatal lnya. A maharadzsa palotjt megtmadta, s elfoglalta a Herceg apja. A lnyt elfogtk a perzsa katonk, s ajndkknt Azad szultnhoz vittk, az raveggel egytt, amit szintn apja palotjbl loptak el. Farah tudja, hogy az raveg kinyitsval borzalmas kataklizma szabadul ki, s megprblja figyelmeztetni a Herceget. m az nem hallgatja meg, s kinyitja. Az Id Homokja az egsz palotn vgigfolyik, s mindenkit, aki megrinti, homokteremtmnny vltoztatja. Farah, a Herceg s Vezir az egyetlen tllk. Farah clja, hogy megszerezze a Trt a Hercegtl, gy az Id Homokjnak az ravegbe val visszajuttatsval visszafordthatja a katasztrft. Minden oka megvan arra, hogy gyllje a Herceget, mivel az elpuszttotta otthont. De a lnynak szksge van r.
Melyek szemlyisgnek f jellemzi?
Mint minden j hercegn, Farah is bszke s zrkzott, aki hozz van szokva a privilgiumokhoz, ugyanakkor kiss elknyeztetett is. Valdi karaktere a szerencstlensgben bontakozik ki. Elszr egsz hazja, s csaldja pusztul el, t pedig rabszolgaknt ejtik fogsgba; ksbb minden csak rosszabb lesz. Ebben a szrny helyzetben btor s cltudatos harcoss edzi magt. Hossz ideig kzd a Herceg irnti vonzalma ellen. A sok kzs harccal tlttt id, s az akadlyok lekzdse sorn egymsba szeretnek. m mindketten tlsgosan bszkk ahhoz, hogy ezt beismerjk.
Mi inspirlt Tged Farah karakternek tervezse sorn (fizikum, animcik, szemlyisg ... )
Farah hajlkony s frge, mint egy gazella. Amikor a tllsrl van sz, legjobb kpessgei szerint bnik az jjal s a nyllal. A kzpkori Perzsiban s Indiban az jszat volt az egyik olyan sport, amelyet a nk is gyakorolhattak, s a j eredmnyeket a kirlyi udvar jutalmazta. m sosem feledkezhetnk meg arrl, hogy egy fiatal Hercegn, elkel httrrel. A jtk egyik pontjn, amikor felveszi a Herceg kardjt, lthatjuk, hogy tl nehz neki egy kzben tartania, s ez letszer vons. Farah egy vkony, kecses, nies hlgy, nem pedig egy amazon. ltzete s megjelense indiai hercegnt tkrz, aki a Hercegtl eltr vilgbl jtt. Farah palotja egy buja, nedves dzsungelben van, ahol gyakran esik; mg a Herceg egy kegyetlen, szraz vilgbl jtt, a perzsel sivatagok fldjrl.
Mirt lett Farah nem-jtszhat karakter, akkor, amikor a legtbb akci-kalandjtkban 2 jtszhat karakter van?
A clunk az volt, hogy a Prince of Persia legyen minden idk legjobban animlt, legakrobatikusabb s legrltebben irnythat, egyjtkos akci-kalandjtka. Mestersges intelligencia s animci forrsunkat nem akartuk megosztani kt jtszhat karakter kztt.
Mit s hogyan akartatok Farah szemlyisgvel kzvetteni a jtkosnak?
A Herceg prjaknt ers ni karaktert akartunk ltrehozni, aki bajtrsa s szerelmnek trgya is egyben. Habr nagyon klnbznek egymstl, rzelmileg sszeegyeztethetek, s gy rezzk, sszetartoznak. Farah-ot nem kell megmenteni, egy aktv szemly, akinek cljai vannak, amely clok nem felttlenl azonosak a Herceg cljaival.
Milyen tettekre kpes, ami segti a Herceg elrejutst a trtnetben?
Farah kpes ugyanazokra a gravitcit legyz mutatvnyokra, amelyekre a Herceg. De van egy sajtos kpessge is, amely nagyon hasznoss vlik: vkony fizikuma rvn tjut azokon a rseken, amelyeken a Herceg nem.
k ketten elvlaszthatatlanok egymstl? Farah minden plyn vgigksri a Herceget?
Farah s a Herceg a jtk szmos pontjn elvlik egymstl. Nha azrt, mert eltr kpessgeik miatt kln utakon kell jrniuk, nha egyb okokbl. A jtk nagyjbl felben a Herceg egyedl jtszik, s vissza kell jutnia Farah-hoz. Ez teszi lehetv, hogy a jtkos valban tlje az Id Homokja ltal elpuszttott palota magnyt, s Farah trsasgnak hinyt.
Milyen a kettejk kapcsolata a jtkban?
A jtkban trtn esemnyek sorn Farah s a Herceg egymssal klcsnhatsban fejld kapcsolatba kerlnek, amelyben egyik sem akarja, hogy a msik legyen az elvesztett vilg. A dialgusok jl tkrzik Farah bszke termszett, csakgy, mint btorsgt s enyhn bajkever humorrzkt, amely vidmabb krlmnyek kztt taln egyik meghatroz tulajdonsga lehetne. m most szomorsggal s megrendlssel jrul hozz Farah helyzethez. A Herceg miatt a lny mindent elvesztett, m ennek ellenre gyengd rzelmek fzik a frfihoz. A vgn taln borzalmas dntst kell majd hoznia, lehet, a vgs ldozatot. m egszen a vgig nem lehetnk biztosak abban, melyik utat fogja vlasztani.
Meghalhat-e Farah, ill. meglhetik-e? Mirt / mirt nem?
Farah medalionja megvdi t attl, hogy homokteremtmnny vltozzon, mikzben Vezrt a botja, a Herceget a trje vdi meg. De fiziklisan sebezhet, gy a teremtmnyek megtmadhatjk. A Hercegnek kell megvdenie t a bajtl. Ha meghal, vge a jtknak.
Nem rtl egy klasszikus "mentsd meg a hercegnt" trtnetet, milyen gondolatok lltak emgtt? Mirt akarttok, hogy a jtkos ezt tapasztalja meg?
A POP1 ta eltelt 13 vben (s a Karateka ta eltelt 18 vben!) a hercegn megmentst a jtkok annyira tmaknt hasznltk fel, hogy klisv vlt. Minden frissessg s rzelmi er, ami akkoriban jellemz volt r, eltnt. 2003-ban, hogy egy videojtk felkavarja a jtkosok rzelmeit, valdi trtnetre van szksg.

rdekessg: az Assassin's Creed Producere is! |