Az Assassin's Creed animcis projektmenedzsere. Egymsik ni tag az Ubisoftnl.
Elspeth Tory
A lipcsei killts sorn alkalmunk nylt exkluzv interjt ksztennk az Assassin's Creed prezentcit tart Elspeth Toryval, a Ubisoft montreli stdijnak munkatrsval. A rgztett videfelvtelt megvgtuk, a feliratozs helyett pedig inkbb cikk formjban kzljk le a vlaszokat, gy akinek gondot okozna az angol szveg megrtse, utna el is olvashatja az elhangzottakat magyarul.
PC Dome: Rviden mutatkozz be be lgy szves! Elspeth Tory: Elspeth Tory vagyok, az Assassin's Creed animcis projektmenedzsere. Teht n koordinlom a jtkon dolgoz sszes animtort, s gondoskodom arrl, hogy munkjuk eljusson a megfelel szemlyhez.
PCD: Azok kedvrt, akik mg nem hallottak volna rla, rviden mutasd be lgy szves a jtkot! E.T.: Az Assassin's Creed 1191-ben jtszdik, a harmadik keresztes hadjrat idejn. Egy brgyilkost alakt a jtkos, aki fnktl klnbz kldetseket kap - sszesen kilenc meggyilkoland clszemlyt. A trtnet hrom vrosban jtszdik, melyeket termszetesen be is jrhatunk. A jtkos feladata, hogy elltogasson ezekbe a vrosokba, sszegyjtse a clponttal kapcsolatos minden informcit, s ha ez megvan, a tetszsnek megfelel mdszerrel bejusson hozz s eliminlja ellenfelt. s ha mindez megvan, el kell meneklnie onnan. A menekls igen mks rsze a jtknak, de egyttal nagy kihvs is. Ki kell jutnunk az rsg ltkrbl, megtallni a megfelel bvhelyet, majd szrevtlenl visszalopzni a bzisra. Alapveten errl szl a jtk.
PCD: A kilenc f ellensg legyzse linerisan kveti egymst, vagy a jtkos dntheti el a sorrendet? E.T.: A trtnet lineris, de lesznek pontok, ahol eldnthetjk, hogy melyik kldetst szeretnnk a msik eltt vgrehajtani.
PCD: Sokat kell kzlekednnk a vrosok kztt? E.T.: Lesznek alkalmak, amikor t kell menni egyik vrosbl a msikba, attl fggen, hogy hogyan dntttnk a kldetsek vgrehajtsval kapcsolatosan. Ott lesz a lovunk, arra felpattanva tmehetnk a msik helyre, ha szksges.
PCD: Lehetsgnk van szabadon bolyongani a vrosban? E.T.: Igen, a kldetseknek nincs rgztett idbeosztsa, ha akarunk, az informcik sszegyjtse utn azonnal megkereshetjk a clpontot, de ha inkbb jobban fel szeretnnk fedezni magunknak a vrost, vagy alaposan tkutatni az pletet, azt is megtehetjk.
PCD: Mennyi kutatst vgeztetek a vrosok tervezse sorn? E.T.: Rengeteget. A vrosok megjelentsnek nagy rsze a kutatssal telt. Nem csak az pletek kinzetre vonatkozan nztnk utna a dolgoknak, hanem pldul az emberek ruhzatnak is, hogy minl inkbb visszaadjuk, milyen volt ott lni 1191-ben. A csapat rengeteg httrkutatst vgzett, hogy a vrosok a lehetsgekhez mrten minl nagyobb trtnelmi hitelessggel jelenjenek meg. s ezt ltni is fogjtok, amikor a vrosokba lptek. Pldul Jeruzslemben ott lesz a Szikla-mecset, de minden fontos trtnelmi ltnival megtallhat lesz a vrosokban. Minl valszerbb krnyezetet akartunk teremteni, s ennek rdekben sok kutatst vgeztnk.
PCD: A bemutatn ltottak alapjn az irnyts elsre nem tnt tl egyszernek, mennyire lesz knny elsajttani? E.T.: Amikor msok kiprbltk a jtkot, azt lttuk, hogy elg knnyen megszokjk a vezrlst. A vezrlsi metdus egyfajta bbjtkos alapkoncepcira pl: kln gomb van a kzre, fejre, lbakra, s van egy kln fegyveres kz gomb is. A jobb oldali ravaszgombbal pedig a lopakodsi mdra vlthatunk t. Ez valban soknak tnhet, de igen intuitv a rendszer, knny elsajttani az irnytst. Egyes mozgskombincik a krnyezettl fggnek, pldul ha kzel futunk a falhoz, vgigfuthatunk rajta, a rejtzkds kzben viszont minden a jtkostl fgg. Harc kzben persze a krnyezetnktl fggnek az egyes mozdulatok, ha krbevesznek az ellenfelek, a gombok megnyomsa mst eredmnyez.
PCD: Milyen specilis kpessgei vannak Altairnek? E.T.: Van egy nagyon j dolog, amit mindenki szeret, ez a "leap of faith" (taln "bizakod ugrsnak" fordthatnnk magyarra - Dino). Altair gyakorlatilag ilyenkor nekifut a hztetn s a peremnl toronyugrknt veti magt a mlybe. Amgy galambok jelzik azokat a helyeket, ahol ilyet hajthatunk vgre. Emellett termszetesen fel is tudunk vele mszni a falakon: ha legalbb 10 centire kilg valami, abba belekapaszkodhatunk s segtsgkkel magasabbra juthatunk. Harc kzben az ellentmadsokat hasznlhatjuk, ilyenkor minden fegyverhez ms animci lthat, ahogy Altair legyzi ellenfelt. De ezt termszetesen csak nhny plda volt a klnleges kpessgekre.
PCD: Milyen fegyverekkel szllhat szembe Altair tmadival? E.T.: A hossz kard mellett egy rvidebb penge is a rendelkezsnkre ll, s dobtrket is hasznlhatunk, segtsgkkel a tvolbl leszedve ellenfeleinket. Ha pedig igazn kzelharcra vgyunk, hasznlhatjuk az kleinket is. A kardokat fejleszteni is lehet amgy a jtkban, egyre ersebb tve azokat.
PCD: A jtk egyik f elemnek jellttek meg a tmegben val lopakodst (social stealth), mondanl errl pr szt? E.T.: Bmulatosan l, MI-vezrelte tmeg lesz a jtkban. Pldul ha a tmegben rohansz s meglksz egy korst cipel szemlyt, az elejti a korst, htralp s kiablni kezd veled. A jtk elejn ez nem sokat fog szmtani, de ksbb pldul ilyenek miatt szrhatnak ki az rk a tmegben, vagy kaphatnak tippet arra vonatkozan, hogy merre keressenek. Ebbl a pldbl is lthat, hogyan vltozik a mestersges intelligencia a jtk sorn. A klnbz szemlyek pedig klnbzkppen fognak reaglni, ahogy haladunk elre a kldetsek sorn.
PCD: Mekkora lesz a tmeg? E.T.: Akr emberek szzai is lehetnek egyszerre a kpernyn, ami mr nmagban is bmulatos. Ugyanakkor nem fogsz sose kt teljesen ugyangy kinz embert ltni magad eltt. A technikai munkatrsak egyfajta pteszkzt kreltak, mely a rendelkezsre ll elemekbl – fejek, testek, vgtagok – vletlenszeren rakja ssze a karaktereket. Mg viselkedskben is klnbzek lesznek, lesznek kztk gyvk s btrak, s ennek megfelelen – szemlyisgktl fggen – eltren reaglnak cselekedeteinkre.
PCD: Mi a kedvenced a jtkban? E.T.: F, rengeteg ilyen van. Azt mondanm, hogy a meneklsi rsz a kedvencem. Igen fontos eleme ez a jtknak, melyben minden kpessgedet hasznlni kell: futhatsz, mszhatsz, leugorhatsz az pletekrl, mindekzben pedig az rk folyamatosan a nyomodban vannak. A bvhely megtallsa pedig mindig nagyszer kihvst jelent. Igen, ez szemly szerint a kedvencem.