Ő az aki elkészítette a Prince of Persia-t!:
A játék sikere után Mechner a filmes szakma iránt kezdett el érdeklődni. Egy dokumentumfilm (Waiting for Dark) leforgatása után azonban visszatért a játékiparba, hogy elkészítse a Prince of Persia második részét, mely a The Shadow and the Flame alcímet viselte.
A cél egyértelmű volt: még élethűbb mozgásanimációk, valamint fejlettebb grafika és hangzás. Az első rész sikereinek köszönhetően Mechner ekkorra már egy 15 fős csapatot tudhatott maga mögött, így az ő feladata csupán a kreatív ötletek kivitelezésére, illetve a játék megtervezésére koncentrálódott. Ennek köszönhetően a Prince of Persia 2 már rengeteg új elemet (például varázslatokat) tartalmazott, illetve sokkal változatosabb helyszíneken játszódott. A siker így természetesen nem maradhatott el.
A PoP 2 már sokkal változatosabb helyszíneken játszódott
1993-ban, a munkálatok befejezése után Mechner megalapította a saját, San Franciscó-i székhelyű játékfejlesztő cégét, mely a Smoking Car Productions nevet kapta. Az új stúdió célja az volt, hogy programjaikban ötvözzék a filmes elemeket a játékszoftverek világával. Első játékuk a The Last Express című kalandjáték volt, melynek története egy vonaton játszódott a század elején. A rajzfilmszerű grafikának köszönhetően a játékos még jobban beleélhette magát az utas szerepébe, aki egy gyilkos után nyomozott a több országon át (köztük Magyarországon!) robogó expresszen.
A The Last Express útja Magyaroszágon is átvezetett
Ez az alkotás egy kitűnő lehetőséget biztosított Mechner számára, hogy filmes szaktudását kamatoztathassa a fejlesztés során. Szerencsére itt már nem kellett aggódnia a szűkös anyagiak miatt, ugyanis a befektetőknek köszönhetően 5 millió dollár állt rendelkezésre. Ennek eredményeképpen lehetőség nyílt 60 (!) színész alkalmazására, akiknek a hangját előre rögzítették, de voltak akik a blue-box technológiának köszönhetően mozgásukkal is hozzájárultak a produkcióhoz.
Sajnos végül a program nem hozta a tőle elvárható sikert. Ennek következményeként a cég a csőd szélére került, és nem sokkal később meg is szűnt. Ez Mechnert nagyon megviselte, így egy időre teljesen kiábrándult a játékiparból.
A hibáktól hemzsegő Prince of Persia 3D
Végül aztán a Red Orb Entertainment kérésére újból munkába kezdett, hogy nekivágjon a Prince of Persia 3D fejlesztésének, melyet egy Tomb Raider-szerű ügyességi akciójátéknak terveztek. A program egyik érdekessége, hogy tartalmazott egy 12 perces videót, amely a készítés menetét mutatta be. Azonban ez a rész a milliónyi hiábának köszönhetően még nagyobb bukás lett, mint a The Last Express, így karrierje elérte a mélypontot. |